Fortsatt fullt upp...

Vi är i full fart med vårt fullspäckade schema. Dessvärre har samtliga moment slukat mycket tid och energi, vilket resulterat i merarbete och omstrukturering. Nu har vi denna vecka på oss att lägga klart hela golvet och olja in det, så att köket kan monteras nästa vecka. Spacklandet är påbörjat men får tyvärr avslutas efter att golv och kök är på plats. Glädje och stenhård press varvar varandra och vi kämpar för att hålla en vettig balans, men ändå hinna med de viktiga momenten i tid. Tyvärr har min mobil gått sönder mitt i alltihop och uppdateringarna på instagram har därför uteblivit för min del.
 
Vi är iallafall väldigt glada att det tuffa året 2016 är över och känner stort hopp inför 2017, och med det hälsar jag gott nytt år och delar med mig av en bildserie från våra dagar sedan slutbesiktningen.
(Näe, jag ger upp. Det går inte att ladda upp bilderna normalt, så det blir en kort version,
fram till dagen då rörmokarna kom och påbörjade installationen av golvvärmen.)
 
Besiktningen avslutad, med några noteringar som ska åtgärdas.
 
Elementen plockades ner
 
Vi åt vår första gemensamma måltid i huset.
 
Isolering av innerväggar
Tvättstugan tömd och klinkers intagen till badrum för acklimatisering
 
Nästa dag och plattsättaren var igång i tvättstugan
 
Förberedelser inför spackling
Spacklat omgång ett
Köket målat och rörmokarna är på plats och börjar lägga in golvvärmen.
 
Rörmokarna var på plats och arbetade hela förra veckan och idag kopplar de in de sista för bergvärmepumpen, imorgon kommer elektriker och gör sin del. Sen kan vi sakta börja värma upp huset, som just nu värms upp av några värmefläktar. Massor av fler bilder finns men tänker inte bråka mer med det nu, bättre lycka framöver. Det är iallafall flytspacklat för att lägga klinkers vid samtliga dörrar och vi är i full fart och lägger parkett i hela huset.
 
Maria

Kommentera här: